Anders-PierreAnders Pierre, VD

Anders är grundare av DVT Assistans. Anders har en civilekonomexamen och är en tusenkonstnär som har varit verksam i flera olika branscher.

Anders har varit kock, arbetat inom psykiatrin, arbetat som personlig assistent och drivit DVT Assistans i över 9 år. På fritiden tillbringas mycket tid vid spisen eller på vattnet. Matlagning, fiske och segling står högt på dagordningen, gärna varvat med att vara ute i naturen.

”Bland det bästa jag vet är att se en annan person växa. Om det så handlar om att att växa in i en yrkesroll eller få ett bättre självförtroende. Att få möjligheten att hjälpa till och finnas tillhands är alltid lika fantastiskt. Jag brinner för noggrannhet och service”.

Direkttelefon: 073-230 03 35
Mail: anders@dvtassistans.se

 


 

Daphne Andersson, personalchef/vVD

Daphne är ansvarig för personalfrågor och arbetar med, bland annat, med rekrytering, utbildning och arbetsmiljö. Hon har en beteendevetarexamen med inriktning mot psykologi och därtill lång erfarenhet av arbete med rekrytering och personalfrågor.

Tidigare har hon arbetat på ett utredning/rehabiliteringshem för personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Där var några av arbetsuppgifterna att ta fram handlingsplaner, observera kognitiva funktionsnedsättningar, rehabilitering samt skriva utredningar för hur brukaren ska kunna flytta till eget boende. Daphne har stor erfarenhet av personlig assistans och hur det är att leva med funktionsnedsättningar inom familjen.

”På fritiden läser jag gärna en bra bok, går långa promenader eller bara ligger och latar mig i en solstol. På vintern åker jag gärna skidor men är nog mer en sommarmänniska, trots att jag är en badkruka… Jag är väldigt ordningsam och kan inte lämna skrivbordet med massa papper på, dessutom måste mailboxen vara tom! Jag ser mig själv som en glad, driven, stresstålig person som har lätt att få kontakt och samarbeta med människor. Jag är nyfiken och provar gärna nya saker och ser möjligheter i stället för hinder”.

Direkttelefon: 072-176 98 50
Mail: daphne@dvtassistans.se

 


 

Marina-PetterssonMarina Pettersson, uppdragschef

Marina ansvarar för flera av DVT Assistans uppdrag. Hon har tretton års administrativ erfarenhet inom personlig assistans och har varit kontaktperson under lång tid. Marina har också stor erfarenhet av att växa upp med funktionsnedsättningar i familjen.

Att bemöta människor och ge god service har genomsyrat hela Marinas yrkesliv och gör så även idag.

”Fritiden tillbringar jag helst med min familj. Vi har hästar så stor del tillbringar vi i stallet. Att umgås med djur och få vara i naturen är ett avkopplande sätt att samla energi på. Samtidigt är det ett bättre sätt för mig att motionera på än att ta mig till ett gym”.

Direkttelefon: 073-749 08 08
Mail: marina@dvtassistans.se

 


 

Linda Nyström, uppdragschef

Linda har tidigare arbetat som personlig assistent och började sitt arbetsliv inom särskolan och på barnhabiliteringen. Linda har lång erfarenhet av att arbeta inom personlig assistans och brinner för att varje dag ska vara betydelsefull för sina kunder.

Hon har tidigare arbetat som uppdragsansvarig inom personlig assistans och jobbar för att vardagen ska vara så bra som möjligt, för kunder, assistenter och anhöriga.

Linda är utbildad hälsoutvecklare för arbetslivet och lever ett lantligt familjeliv med två döttrar och sambo. Hästintresse är stort och fritiden tillbringas mestadels i stallet.

Direkttelefon: 073-750 02 65
Mail: linda@dvtassistans.se

 


 

Helena Arvidsson, kvalitetschef

Helena arbetar med Kvalitetsfrågor på DVT. Kvalitetsfrågor handlar om att säkerställa att vi har fungerande rutiner och strukturer för att leveransen mot kunden ska vara den bästa tänkbara. Vi ska följa de riktlinjer som finns och alltid jobba efter vår värdegrund; Delaktighet, Värdighet och Tillgänglighet. Helena har en examen som personalvetare med inriktning mot rättsvetenskap.

Helena har alltid föredragit att arbeta med personal och har ett tydligt ”servicetänk” Hon tycker om att arbeta med säkerställande av leveranser i verksamheter. Hon har bland annat jobbat som Kvalitet- och Utbildningschef och Sverigechef med personalansvar i personalintensiva verksamheter. I dessa verksamheter har hon jobbat mycket inom rehabilitering, integration och tjänster som hjälpt personer som har någon form av funktionsnedsättning ut i arbetslivet.

”På fritiden tycker jag om att vara ute i lugnet i naturen och promenera samtidigt som jag gillar att ha middagar med mina nära och kära med lite mer fart och fläkt. Jag är från Småland och har min familj och många vänner kvar vilket gör att jag gärna åker ner till de småländska skogarna lite då och då”.

Direkttelefon: 072-335 00 64
Mail: helena@dvtassistans.se

 


 

Oliwia Ahlin, administration/HR

Oliwia arbetar med rekryteringsfrågor samt ansvarar för verksamhetens administration; däribland lönehantering och betalningar samt håller ordning och reda på kontoret.

Oliwia har examen inom ekonomi och psykologi, båda med inriktning mot arbetsliv. Utöver detta har hon tidigare erfarenhet inom ekonomi och service. Hon har arbetat med serviceyrken under större delen av sitt arbetsliv. Att bemöta människor på ett bra sätt och ge god service är en självklarhet. Hon är strukturerad och tycker om att ha ordning och reda.

”Att resa och se världen har alltid varit ett stort intresse. Jag är för närvarande uppe i över tjugo länder, och fler ska det bli! Annars tycker jag om att träna, både på gym och utomhus. På sommaren blir det en del cykelturer i Stockholm och under vintern en del skridskor på sjön. Kan även vara en riktig soffpotatis, och att spendera flera timmar liggandes i solen är helt underbart. Jag är en social person som gärna umgås med vänner och familj på min lediga tid”.

Direkttelefon: 076-289 80 89
Mail: oliwia@dvtassistans.se

 


 

Alida MalmAlida Malm, jurist

DVT Assistans samarbetar med Jurist Alida Malm, AM Juristbyrå. Hon har en magisterexamen i rättsvetenskap om 300 hp.  Alida har flerårig yrkeserfarenhet av juridiskt arbete både inom statlig förvaltning och privata bolag.

Hon har stor erfarenhet av att arbeta med socialrätt och särskilt med personlig assistans. Hon har stor kunskap, erfarenhet och kompetens inom området och arbetar med hög kvalitet. Alida ansvarar för våra juridiska processer avseende ansökan om personlig assistans, omprövningar, överklagningar samt andra frågor rörande juridiken inom personlig assistans.

Mail: alida.malm@amjuristbyra.se