Gå direkt till innehållet

Vi på kontoret

Patrik Ahlvin

VD

070-340 86 77

Patrik är VD och delägare i DVT Assistans. Han började sin karriär inom personlig assistens i början av 2003 och har varit med att bygga upp ett litet lokalt assistansföretag till att bli ett ledande nordiskt omsorgsföretag. Under åren har Patrik haft flera centrala roller som Verksamhetschef, Driftchef, vice VD och Regionchef.

 

Jag är oerhört glad att jag har fått möjligheten att bli en del av DVT. I början av 2019 pratade jag och min fru, som jag träffade på jobbet för många år sedan, att vi stortrivs att arbeta med personlig assistans. Men att vi saknade att arbeta i ett mindre företag närmare kunder, anhöriga och personal. Så när vi fick möjligheten att bli en del av DVT var det mycket stort för mig. Det känns fantastiskt att vara tillbaka i ett mindre företag! Nu får jag åter igen möjligheten att träffa nya och gamla kunder och bli en del av deras vardag.

 

När man brinner för det man jobbar med, ägnas mycket tid år jobbet och allt vad det innebär. Men stunderna därutöver försöker jag spendera med min familj, hustru och två tjejer.
 På vintern blir det mycket skidåkning, medan jag på sommaren tycker om sol, bad och en bra bok. Till vardags rider alla i familjen utom jag, men får vara med som både chaufför och allt i allo.

Jag brinner för att kunna erbjuda en bra personlig assistans oavsett om det är någon person som precis har fått personlig assistans eller borde få rätt till personlig assistans. Eller om det är någon som haft personlig assistans under många år, men som tycker att det skulle kunna fungera mycket bättre.Där skall DVT assistans finnas. Kort sagt; personlig assistans när den är som allra bäst!

Daphne Andersson

vVD/Uppdragschef

0721-76 98 50

Daphne är tillsammans med Patrik ansvarig för att leda verksamheten. Daphne arbetar också med att informera och att ta hand om våra nya kunder som kommer till vår familj. Daphne möter dig alltid med ett engagerad och glatt leende.

 

Daphne har en beteendevetarexamen med inriktning mot psykologi och därtill lång erfarenhet av arbete med rekrytering och personalfrågor. Tidigare har hon arbetat på ett utredning/rehabiliteringshem för personer med olika typer av funktionsvariationer. Där var några av arbetsuppgifterna att ta fram handlingsplaner, observera kognitiva funktionsvariationer, rehabilitering samt skriva utredningar för hur brukaren ska kunna flytta till eget boende.

 

På fritiden läser jag gärna en bra bok, går långa promenader eller bara ligger och latar mig i en solstol. På vintern åker jag gärna skidor men är nog mer en sommarmänniska, trots att jag är en badkruka… Jag är väldigt ordningsam och kan inte lämna skrivbordet med massa papper på, dessutom måste mailboxen vara tom! Jag ser mig själv som en glad, driven, stresstålig person som har lätt att få kontakt och samarbeta med människor. Jag är nyfiken och provar gärna nya saker och ser möjligheter i stället för hinder.

Jag brinner verkligen för att träffa nya kunder, att få hjälpa en människa till en så bra vardag som möjligt. Att få forma en ny grupp av duktiga assistenter, få se en människas liv blomma upp. Det tycker jag är det bästa med arbetet. Att kunna göra skillnad för den enskilda människan. Många får fortfarande inte den hjälpen de förtjänar och har rätt till och det gör verkligen ont i mig. Jag vet hur snabbt livet kan förändras, jag har upplevt det på nära håll inom familjen. Jag har varit med om denna stora förändring och den stora tragedin och alla de förändringar det medförde.

Titti Ahlvin

HR och Kvalitet

070-340 86 61

Titti är ansvarig för HR-frågor och delägare i DVT Assistans. Hon har en bred erfarenhet och är i grunden utbildad socionom. Efter avslutade studier arbetade hon inom socialtjänsten i en liten kommun utanför Örebro. Där samlade hon på sig erfarenhet i socialt arbete och förvaltningsrätt som spände över hela socialtjänstens arbetsområde. Under åren inom socialtjänsten, blev Titti intresserad av HR-frågor. Hon beslutade sig därför att läsa vidare på Universitetet. Under hösten 2004 sökte sig Titti till ett litet lokalt assistansbolag som Kundansvarig. Efter ca ett år fick hon en tjänst som HR-generalist vid samma företag.

 

Under 15 års tid har Titti fått mycket god kunskap och erfarenhet och varit med och utvecklat HR-avdelningen i det lilla lokala assistansföretaget till att bli en HR-avdelning anpassad för ett ledande nordiskt omsorgsföretag. Frågor som ligger Titti extra varmt om hjärtat är; arbetsrätt, avtalsfrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering och kompetensförsörjning.

 

När jag inte är på jobbet, är det familjelivet och våra två tjejer som upptar min tid. Tycker om att resa, både till sol och bad men även till fjällen och vintersemester. Uppskattar närheten till naturen och lugnet. Har sedan barnsben haft ett stort hästintresse med träning och tävling av egen häst. Hästintresset har jag lyckats överföra på våra två tjejer!

När jag tittar i backspegeln över mitt yrkesverksamma liv, känner jag att jag hamnat helt rätt. Att få jobba med personlig assistans, leverera hög service i högt tempo och med människor i alla dess former, då trivs jag! Jag är så glad över att få vara en del av DVT och vara del av i ett mindre företag där relationen och mötet med kunder, anhöriga och all personal är så viktigt.

Marina Pettersson

Verksamhetsadministratör

073-749 08 08

Marina ansvarar för verksamhetens administration; däribland lönehantering och betalningar samt håller ordning och reda på kontoret.

 

Marina har femton års erfarenhet inom personlig assistans och har varit kontaktperson under lång tid. Marina har också stor erfarenhet av att växa upp med funktionsvariationer i familjen. Att bemöta människor och ge god service har genomsyrat hela Marinas yrkesliv och gör så även idag.

 

För mig är det viktigt att försöka se personen bakom funktionsvariationen. För en del människor har deras handikapp blivit sättet de identifierar sig själva men jag brinner verkligen för att ta reda på vem människan bakom är. Vad är livskvalitet för varje enskild kund, det kan skilja sig så mycket från person till person.

Fritiden tillbringar jag helst med min familj. Vi har hästar så stor del tillbringar vi i stallet. Att umgås med djur och få vara i naturen är ett avkopplande sätt att samla energi på. Samtidigt är det ett bättre sätt för mig att motionera på än att ta mig till ett gym.

Patrik Stringborn

Uppdragschef

073-750 02 19

En glad, positiv man från Östergötland med lång erfarenhet inom Personlig assistans, både inom familjen där min dotter har haft assistans sedan 2004. Jag har även jobbat som tjänsteman inom assistans inom den privata sektorn sedan 2011.

 

Jag har under den tiden främst varit verksam i Södermanland och Östergötland och haft förmånen att bygga upp ett stort kontaktnät i dessa områden.  Jag har haft mycket kontakt med kunder och assistenter men även jobbat med parasport, funktionsrättsföreningar och varit runt och haft föreläsningar om assistans och LSS.

 

Jag har två vuxna barn och fru och när jag inte hänger med dem så är mina stora passioner god mat och dryck, musik, promenader och Padel i alla dess former. Är utbildad Padelinstruktör och extra stolt att ha dragit igång Padel för personer med olika typer av funktionsvariationer. Något som jag även hoppas att kunna göra tillsammans med DVT framöver.

Det är med stor tacksamhet och glädje som jag blir en del av det fina företaget DVT vars ledord och värdegrund verkligen sätter nivån på verksamheten. Jag brinner verkligen för att bygga nära och långsiktiga relationer med kunder, assistenter och personerna kring kunden. Att få göra det lilla oväntade extra ger mig verkligen en kick.

Caroline Blom

Uppdragschef

073-750 08 99

Caroline heter jag men kallas allt som oftast för Blom. Jag bor tillsammans med mina två barn och katterna Giggs och Nisse i Surahammar.

 

I grunden är jag utbildad undersköterska. Jag har även vidareutvecklats inom kvalitetsutveckling och ledarskap. Inom assistansen har jag arbetat de senaste 10 åren som bland annat personlig assistent, rekryteringsansvarig och kund- och assistentansvarig.

När jag inte arbetar eller tar hand om barnen så hittar ni mig som coach på Sporthuset i Surahammar, gymmet, i innebandyhallen eller på den amerikanska fotbollsplanen. Träning och tävling i alla dess former är det absolut roligaste jag vet. Parasport är något jag brinner för och som jag även ägnar mycket av min fritid åt, framförallt ”five a side” som är fotboll för synskadade men även styrelsearbete för Parasport Västmanland. Ibland ser jag på ett avsnitt av min favoritserie ”the Office” men lugnare än så blir det sällan.

Linn Westlund

Uppdragschef

073-750 01 10

Jag är en glad och social tjej som efter flera år i Örebro flyttat hem igen till Strängnäs. Där bor jag tillsammans med min lilla familj bestående av min sambo, vår dotter och vår hund.

 

Jag har en Personalvetarexamen från Örebro Universitet med inriktning Sociologi och Arbetslivsfrågor och har flera års erfarenhet av att jobba inom personlig assistans.

 

När jag inte jobbar spenderas mycket tid med nära och kära. Jag älskar att vara ute i naturen, på sjön och i köket där jag gärna testar nya bakrecept. Men allra bäst trivs jag med en kaffetermos i handen under en lång skogspromenad med vår hund Stella en tidig morgon innan några andra vaknat!

Det bästa med att jobba på DVT Assistans är att få arbeta på nära håll tillsammans med våra fantastiska assistenter för att ge våra kunder en så trygg och fin assistans som möjligt. Det är både roligt och givande att följa utvecklingen i en personalgrupp och få ta del av olika möten med människor.

Tanja Elf

Uppdragschef

073-750 03 48

Jag är utbildad lärare i botten. 2002 fick vi tvillingflickor varav den ena, Jossan, har en grav hjärnskada. Livet som lärare och mamma till Jossan funkade inte så bra, så när Jossan fick personlig assistans i december 2006 valde jag att stanna hemma med henne och jobba som personlig assistent.

 

Efter två år, då Jossans mående även blev stabilare med färre sjukhusbesök, började jag klättra på väggarna. Då blev jag värvad av det assistansbolag vi hade anlitat till Jossan och började arbeta med kund och personalansvar. Där jobbade jag i dryga 8 år innan jag valde att ta mig in i skolvärlden igen. Under några år jobbade jag som projektledare på vuxenskolan, hamnade sen som utredare på Utbildningskontoret i Norrköping, där jag jobbade mycket med bl.a. statsbidrag, korttidstillsyn och fritidsverksamhet. Senast kommer jag från ett mindre företag där jag arbetat som verksamhetschef inom personlig assistans och gruppbostad.

 

På fritiden umgås jag mycket med familj och vänner. Jag älskar att bjuda hem folk på god mat och kanske en bastu, vedeldad förstås eftersom jag ursprungligen kommer från Finland. Jag pratar även finska. Jag tycker om alla årstider, med olika variationer, men jag älskar att plocka Kantareller, så från midsommar till oktober är det stövlarna på och skogen som gäller. Vi har även 4 katter i familjen.

Jag har lång och även personlig erfarenhet av personlig assistent. Som mamma till Jossan, vet jag hur det är att ständigt ha andra människor i hemmet, jag vet hur viktigt det är att matcha rätt personal och kund. Jag har jobbat många år som assistent till min dotter. 2009 började jag sen arbeta med kund och personalansvar. Jag känner att min styrka finns i att jag har en förståelse från flera håll och genom mina egna erfarenheter kan jag även hjälpa till med det lilla extra. Jag ser fram mot att få arbeta som uppdragschef på DVT, ett familjärt företag som har samma värderingar som jag har och som satsar på det personliga. DVT är också det bolaget vi valde till Jossan när vi bytte anordnare 2018.

Andreas Widner

Jurist

072-092 72 03

Andreas Widner heter jag och är jurist på DVT Assistans. Jag är gift och har 3 barn och en hund. Mycket av fritiden spenderas med familjen och barnens aktiviteter eller följa olika sporter, främst hockey och fotboll.
 
Jag är ganska envis vilket kan vara en fördel när man arbetar som jurist i assistansbranschen då tiden för ärenden tar ganska lång tid innan det blir klart.
 
Som jurist på DVT Assistans är det med stor tillfredställelse som jag kan avlasta familjen i dessa processer som ofta är svårförståeliga och komplexa och verkligen göra skillnad på riktigt.

Under 11 år har jag arbetat i branschen och sett hur förutsättningarna för personer som söker assistans förändrats, tyvärr ofta till det sämre. Men det har även gjort att jag fått ett ännu hårdare driv för att se till att den enskildes rättigheter tillgodoses och följs. Det är viktigt att varje enskild individ får de rättigheter som den har rätt till. Detta så att man kan leva ett liv så som man vill och kan efter sina förutsättningar.

Alina Strandberg Keijser

Uppdragschef (Föräldraledig)

073-750 01 06

Jag har arbetat inom personlig assistans sedan 2010 då jag fick mitt första jobb som personlig assistent. I grunden har jag en examen inom folkhälsovetenskap. Sedan 2017 har jag arbetat som uppdragschef och motsvarande roller. Att nu få kliva in i teamet på DVT Assistans känns väldigt roligt och spännande där jag känner att DVT:s värdegrund motsvarar min syn på personlig assistans.
 
Jag är en glad och positiv tjej som bor med min sambo och barn i Västerås. På fritiden lägger jag mycket tid på familjen och övriga nära och kära. När jag inte ägnar mig åt dem hittar man mig oftast på yogamattan eller i soffan med en bra bok i handen (eller i hörlurarna) eller med en bra serie eller sport på tv:n.

Något som är viktigt för mig i mitt dagliga arbete är att bidra till att assistansen utförs med kvalitet.